Identiteit van je club

Fanfarecoach Thijs Hazeleger biedt workshops aan (muziek)verenigingen die op zoek zijn naar inspiratie voor de toekomst. Het omvallen van fanfares, harmonieën en andere clubs is een landelijk probleem. Soms is opeens de ‘spirit’ eruit en wordt de vereniging opgedoekt. Je kunt dit voorkomen door tijdig hulp in te schakelen. Tijdens zijn workshops probeert Thijs op zoek te gaan naar de identiteit van de club en hoe je die verder zou kunnen ontwikkelen, ook al besta je al meer dan 100 jaar.

Workshops, presentaties en advies

Als je een losse workshop zoekt, biedt Thijs de inspiratiebijeenkomst Fanfare 2.0 aan. Dit kan zowel in de context van een bestuursvergadering of een commissie van je vereniging waarbij je een blik van buiten kan gebruiken. De workshop is ook geschikt voor een netwerkbijeenkomst op een kunstencentrum waar je als cultuurcoach of cultuurmakelaar verschillende lokale amateurgezelschappen bij elkaar brengt. Mocht je een presentatie zoeken of een ‘best practice’, dan kan Thijs als fanfarecoach ook een inspiratiepraatje houden. Voor verenigingen die graag meer stappen willen zetten, is hij inzetbaar voor een coachingstraject of advies op maat.

Dit is een bijeenkomst van 3 uur, waarin veel ruimte is voor interactie. Naast dat Thijs iets vertelt over de werkwijze waarmee de fanfare in Zuilen zowel op artistiek als organisatorisch niveau flexibeler en eigentijdser is geworden, hoort hij ook graag waar jullie mee worstelen als het gaat om beeldvorming, bestuursvernieuwing en betrokkenheid. In twee intervisierondes kunnen we daar dan dieper op ingaan.

Als je minder tijd hebt, dan kan Thijs als fanfarecoach ook een presentatie houden van 75 minuten, afgewisseld met interactieve werkvormen. Een kortere presentatie behoort (na overleg) ook tot de mogelijkheden.

Mocht je als vereniging interesse hebben in coaching, dan kan Thijs je helpen bij het zetten van nieuwe stappen of het schrijven van een subsidieaanvraag. Na een vrijblijvend gesprek (eventueel gekoppeld aan een repetitiebezoek) kijken we dan samen naar de mogelijkheden.

Niet alleen fanfares

Hoewel de praktijk van Thijs is ontstaan in de fanfare, zijn de workshops interessant voor alle soorten cultuurverenigingen. Elke groep mensen die samen speelt kan te maken krijgen met uitdagingen op het gebied van bestuursopvolging, beeldvorming en betrokkenheid. Op zoek naar inspiratie voor de toekomst? Mail dan de fanfarecoach!

NB: Sinds januari 2023 is het tijdelijk niet mogelijk om gebruik te maken van dit aanbod, zie daarvoor dit nieuwsbericht.